Fangchun ZHU
Doctorante en didactique des mathématiques
- S2HEP - EducTice - Institut français de l'Éducation, École Normale Supérieure de Lyon, 15 parvis René-Descartes, BP 7000, 69342 Lyon cedex 07
Cotutelle Sophie Soury-Lavergne - Binyan Xu - début de la thèse en septembre 2016 - Financement China Scolarship Council (CSC)
Tél : +33 0769245689 - Courriel : Fangchun Zhu
Page sur Academia.edu
Itinéraire
- Sep. 2016 - now : PhD study in ENS de Lyon, major in Mathematic Education
- Sep.2015 - Sep.2016: Whole year PhD study in ECNU, Shanghai, China, majored in Mathematics Education
- Sep. 2012 - Jun. 2015: Master study in ECNU, Shanghai, China, majored in Mathematics Education
- Sep. 2008 - Jun. 2012: Bachelor study in Shanghai University of International Business and Economics, Shanghai, China, majored in Information Systems and Information Management
Sujet de la thèse
How teachers learn from using dynamic geometry software in their class: a comparative study between China and France (Comment les enseignants apprennent à utiliser un logiciel de géométrie dynamique dans leur classe: une étude comparative entre la Chine et la France)
La thèse étudiera comment l'enseignant utilise des logiciels de géométrie comme GeoGebra ou Cabri dans leurs classes, d'un point de vue de l'orchestration instrumentale. Cette thèse analysera l'ordre des tâches choisi par l'enseignant. La thèse contrastera les situations chinoise et française.
Implication dans des projets
- MaTRiTT project (2017)
Publications ou communications
Publications
Communications
- Zhu, F. (2016). Students' Belief on different mathematics tasks types. ICME 13th, Hamburg.
- Zhu, F. (2017). Sequencing mathematics tasks in dynamic geometry environment: contrasting Chinese and French cases. Lyon, France.
- Zhu, F. (2017). The sequence of mathematics tasks in the computer environment. Shanghai, China.